שם:   טלפון:
אימייל:  
 
 
1 | 2 |

 בחודשי ההיריון האחרונים נוהגים הורים רבים לתכנן עבור העולל הקט חדר תינוקות מושקע ובדרך כלל גם יקר מאוד. למרות שהדבר משכיח את תחושת האשמה הנוצרת מכך שאנו מבלים עם התינוקות שלנו פחות זמן משרצה הטבע, מיותר לחלוטין להשקיע כספים בחדר שכזה. רק לאחר שהילד גיבש תחושת זהות עצמית, הגיע הזמן לתכנן חדר ילדים מושקע וכייפי.

הורים רבים נוהגים לעצב חדר לשני ילדים או יותר כדי להטמיע בקרבם את תחושת הנוחות והביטחון שבשינה בקרבת אחרים. עם זאת, בחדרי ילדים כאלה חשוב שיהיה להם מקום פרטי ונסתר שבו יוכלו לשמור חפצים מיוחדים בעיניהם. כך למשל ניתן למקם בחדר הילדים מיטות ארון בסגנון עתיק לילדים שאוהבים את אלמנט המסתורין, או במיטות קומתיים שמשרות תחושת סגירות ופרטיות.

רוב היצרנים של רהיטים לחדרי ילדים מקפידים לעקוב אחר תקנות הבטיחות בבניית מיטות קומתיים, אך חשוב מאוד שההורה יכיר אותן כדי לוודא שהבטיחות לא נזנחה. הקפידו לחסום את המיטות במעקה בטיחות, ושימו לב שראשו של הילד אינו נתקע או נחבל ביושבו על המיטה. אם תביטו על חדרי הילדים שעיצבתם דרך עיניים של ילד קטן, אתם עשויים לגלות מפגעים בטיחותיים נוספים.

חשוב לציין שבבית שבו מספר חדרי השינה מוגבל ומספר הילדים רב ההיגיון מחייב שתהפכו את החדרים הגדולים יותר לחדרי ילדים. בדרך כלל זהו החדר שזוכה לאור הרב ביותר במהלך היום, יתרון שיתבזבז אם החדר ישמש אך ורק לשינה ולא לשינה ולמשחק גם יחד. מיטות קומתיים יותירו שפע של שטח רצפה לצעצועים ומשחקים וכך חדר הילדים ינוצל בצורה הטובה ביותר על ידי דייריו.

מבחינה סגנונית, עיצוב חדרי ילדים פתוח כמעט לכל "שגעון" שתעלו על רוחכם. ישנם חדרי ילדים שעוצבו במראה ויקטוריאני. ישנם חדרי ילדים שעוצבו במראה מודרני ומינימליסטי. חדרי ילדים במוטיבים כפריים עם רהיטים מעץ מלא, וחדרי ילדים פרחוניים או מקושקשים. אין חוקים! אך בכל זאת נציין, שלא משנה איך עיצבתם את חדרי הילדים בביתכם, הקפידו לשתף אותם בקבלת ההחלטות. תופתעו לגלות שכבר בגילאים צעירים הם יגלו עניין ורצינות בתכנון הממלכה האישית שלהם.

ואם כבר מתכננים תוכלו גם לרכוש טאבלט סמסונג